Kangaroes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu Kangaroes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu

Kangaroes

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Raymundes

25 April 2010 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Afgelopen week zijn we een aantal keer naar Flinders gereden ,dat is een plaats hier een half uur rijden vandaan waar je een hoop kangaroes kan spotten,als je geluk hebt.

In eerste instantie zagen we alleen dode kangaroes langs de weg liggen,die worden dan aangereden omdat de auto's zo achterlijk hard rijden.Na ongeveer twee uur rondgereden te hebben zagen we eindelijk ergens in de verte op een heuvel een aantal kangaroes.Roy had ze al een keer eerder gezien,maar ik zag ze voor het eerst .We vonden het echt super om ze te zien.Het zijn zulke leuke dieren ,ze blijven echt op een afstandje naar je staan kijken ,helemaal rechtop en met hun oren omhoog.We hebben er ook een aantal foto's van en ook een filmpje dus die zetten we aankomende week op de site.

Verder heb ik gisteren voor het eerst meegeholpen op Roy zijn werk.
Er was een grote bruiloft .
Om 1 uur s'middags waren we begonnen met de hele boel opbouwen en versieren.En om vijf uur kwamen de eerste gasten.Roy stond de hele avond achter de bar en ik heb de hele avond met hapjes rondgelopen en glazen opgehaald enzo.Het was op zich wel leuk hoor,maar wel vermoeiend.Je moet de hele avond leuk lachen tegen de gasten en dat bord met de hapjes mocht ik maar met 1 hand vast houden ,dus op een gegeven moment had ik echt een lamme arm.Om elf uur was de bruiloft afgelopen en hebben we de boel nog afgebouwd en ik heb nog geholpen in de afwas.Om 1 uur s'nachts waren we eindelijk klaar.Ik was bekaf.En jammergenoeg begon de buurman vanochtend om acht uur al met het gras maaien .Ik kan wel tegen een beetje herrie,maar Roy werd er zwaar pissig van.

Vandaag is bijna alles hier gesloten in Australie ,het is namelijk Anzac Day,volgens Roy een soort bevrijdingsdag.Er lopen hier nu allemaal veteranen in stoet op straat,in de regen.

We zijn trouwens afgelopen week wezen eten bij 1 of ander veteranen restaurant.In eerste instantie leek het een beetje op een bejaardentehuis.Binnen hangen allemaal uniformen en medailles van de veteranen.Je kan er twee gangen eten voor 18 dollar ,ongeveer 12 euro dus dat is niet duur .Het eten was best lekker.Het is een soort ontmoetingsplek voor veteranen maar er komt van alles.Jong, oud ,veteranen ,tikkers en wij dus.

Nou dat was het wel weer zo'n beetje,aankomende week komen er weer foto's op!

Groetjes Roy en Sharon