Eerste week Australië (Sharon) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu Eerste week Australië (Sharon) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu

Eerste week Australië (Sharon)

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Raymundes

18 April 2010 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Hier gaat het allemaal goed.
Afgelopen donderdag zijn we dus naar Melbourne geweest.We hebben daar een beetje rondgelopen en foto's gemaakt.
We zijn op een hele hoge wolkenkrabber geweest (ik weet de naam even niet meer) en vanaf daar kon je over heel Melbourne uitkijken.We konden ook de tennisbanen van de Australian Open zien,erg leuk om te zien.S'avonds konden we nog een keer met hetzelfde kaartje naar boven om het uitzicht in het donker te bekijken ,erg mooi met alle lichtjes.Ik heb hele mooie foto's genomen van onder andere de skyline van Melbourne ,ik weet alleen niet hoe ik ze op de computer moet krijgen hier en het stekkertje is een beetje kwijt ,dus dat komt aankomende week als Roy er bij is.

De plannen wat betreft wonen en werk zijn een beetje gewijzigd.Roy zijn baas heeft ons afgelopen week een voorstel gedaan.
Op dit moment zitten we namelijk nog bij Roy zijn baas in huis in Rye en werkt Roy in een aantal van zijn restaurants.We zouden eigenlijk zo snel mogelijk naar Melbourne gaan maar nu hebben we het aanbod gehad om vanaf juni voor twee maanden in Falls Creek te werken in de sneeuw.
Falls Creek is ongeveer zes uur rijden van hier en het is een wintersport oord(het word hier in Australie namelijk winter nu)
Maar goed de bedoeling is dus dat wij daar beide in het restaurant van Roy zijn baas gaan werken.Waarschijnlijk ik ook in de bediening dus dat wordt nog hilarisch,aangezien mijn vorige carriere in de horeca drie dagen duurde en ik in die drie dagen zes flessen wijn,drie glazen en twee borden heb laten vallen.Maar Roy denkt dat ik wel talent heb dus dat geloven we dan maar.Omdat we in een sneeuw oord gaan zitten is het ook de bedoeling om te gaan skieen of snowboarden,om het te gaan leren bedoel ik .Ik ben erg benieuwd of ik er wat van bak.

Totdat we naar Falls Creek gaan zitten we dus nog ruim een maandje hier in Rye .Ik probeer hier ook nog een baantje te zoeken voor een maand maar dat is erg lastig omdat het hier behoorlijk uitgestorven en saai is op het moment.Het zomerseizoen is namelijk voorbij.
Wanneer we terugkomen van Falls Creek in augustus (als ik niet met de eerste de beste gipsvlucht naar huis moet)gaan we naar Melbourne en daar een huis en werk zoeken.Een huis is niet erg moeilijk hebben we al gezien.En werk gaat waarschijnlijk ook wel lukken in de stad.

In Melbourne blijven we dan tot eind januari ,want dan verloopt Roy zijn visum en moeten we Australie verlaten.Na Australie zijn we nog van plan om een aantal maanden rond te reizen in Nieuw-Zeeland en de Filipijnen en dan komen we als het goed is mei volgend jaar terug zodat we ook bij de bruiloft van Daantje kunnen zijn!

Ik heb hier gisteren trouwens ook voor de eerste keer auto gereden ,vet eng! aan de linkerkant van de weg.De schakelaar zit ook links dus af en toe pak ik de deur rechts van me omdat ik zo gewend ben dan de schakelaar rechts zit.Ook de ruitenwissers en de lichten zitten omgedraaid,dus soms als ik richting aan wil geven zit ik per ongeluk aan de verkeerde kant en gaat de ruitenwisser opeens als een gek heen en weer.Maar goed dat gaat wel wennen denk ik ,af en toe vergeet ik alleen dat het links rijden is dus ben ik even een paar meter aan het spookrijden.

Nou heel verhaal weer,ik ga weer stoppen want het is best koud in het internetcafe.

Dank jullie wel voor de berichtjes op de site,dat vinden we erg leuk!

Groetjes Roy en Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Werken in Australië

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2010

Sydney dag 3

01 Oktober 2010

Sydney dag 1 & 2

30 September 2010

The Red Centre dag 3

29 September 2010

The Red Centre dag 2

28 September 2010

The Red Centre dag1
Raymundes

Actief sinds 26 Okt. 2009
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 29787

Voorgaande reizen:

27 November 2009 - 01 December 2009

Rondreis Lissabon

18 Oktober 2009 - 14 November 2009

Rondreis Thailand & Laos

30 Januari 2010 - 30 November -0001

Werken in Australië

Landen bezocht: