Daintree forrest - Reisverslag uit Daintree, Australië van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu Daintree forrest - Reisverslag uit Daintree, Australië van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu

Daintree forrest

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Raymundes

24 September 2010 | Australië, Daintree

Daintree Forest
Vandaag weer vroeg op moeten staan, want vandaag gingen we naar het regenwoud van Australie: The Daintree Forest. Een paar uur rijden langs Port Douglas (leuk stadje trouwens) langs de kust naar boven en eindelijk kwamen we daar aan. Na wat lokaal geplante thee hebben gedronken begonnen we met een riviercruise waar we krokodillen konden spotten, maar helaas was het vloed en te vroeg om de grote joekels te kunnen spotten, we hebben tot onze grote teleurstelling maar 1 gezien ten grote van mijn voet. Mijn voet is best groot, maar die krokodil was dus absoluut NIET groot!
Verdrietig liepen we de bus in op weg naar een National Park, waar we een wandeling door het regenwoud maakte, daar stonden bomen in van wel miljoenjaren oud! Plus we hebben ook nog de zeldzame, schuwe en uitstervende Cawosarie-vogel gezien met 2 kuikens!
Na de wandeling hebben we een BBQ-lunch gehad en wat Kangaroo’s uit de hand eten gegeven, Sharon weer blij! (Trouwens niet ziek geweest vandaag!) Na de lunch zijn we naar een mooi beekje geweest waar we nog wat tropisch fruit kregen en tijd hadden om lekker te zwemmen, maar het was bokkoud, dus mij niet gezien! Ik ging mooi visjes voeren en wat foto’s maken hier en deerzo!
Daarna zijn we naar het strand Cape Tribulation Beach geweest om daar even de oceaan in te springen, maar ook dit keer, mij niet gezien. Ik heb gisteren de hele dag al in het water gelegen en vandaag was het niet zo fantastisch weer.
Na het strand gingen we naar een ijsfabriek, ook weer een te hoge verwachting, want het was geen bal aan! Maar goed gauw de bus maar in en op weg terug naar huis, in Cairns zijn we nog uit eten geweest, waar we lekker thais hebben gegeten!
The End...
Nee, nog niet morgen vliegen we naar de woestijn Alice Springs. Dus daar gaan de verhalen weer verder!