Day Twentyone 07-11-2009 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu Day Twentyone 07-11-2009 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu

Day Twentyone 07-11-2009

Door: Raymundes

Blijf op de hoogte en volg Raymundes

08 November 2009 | Thailand, Chiang Mai

Zo, weer een drukke dag voor de boeg, even het ontbijt over geslagen, want we gingen vroeg op pad.

We gingen eerst naar de bekenste tempel van Chiang Mai naar 'Wat Doi Suthep' voor de entree eerst even wat verse wafels met chocoladesaus naar binnen gewerkt. Toen had ik pas de kracht er weer voor om die alle jezus lange trap op te klimmen.

Daar wat mooie plaatjes geschoten en een hoop kale vrouwen gezien (nonnen).

Na de tempel zijn we naar een Orchideen Kwekerij geweest 'Sainamphung Orchid/Butterfly Farm'. Alleen geen vlindertje te zien, helaas.

Toen zijn we naar een juwelenfabriek geweest, zeer indrukwekkend, tientallen mensen aan het werk die robijnen, safiren en vele andere edelstenen die ze aan het slijpen waren of aan het bewerken waren.

Ik was bijna in de verleiding gekomen om een ring te kopen voor mezelf. Toch maar niet gedaan.

Na de juweeltjes zijn we naar een bedrijfje gegaan die parasolletjes maken in allerlei kleuren en maten. Er waren tekenaars die in 2 minuten een heel kunstwerk tekenen waar dan ook op. Ik heb mijn naam in het Thais laten vertalen en op mijn T-shirt laten zetten.

To the Hotel!! Maar eerst eventjes moeders gebeld.

Daarna nog wat rondgebazuint op de markten van Chiang Mai. Daar natuurlijk weer heerlijk gegeten.

Tas inpakken en naar bed.