Day Thirteen 30-10-2009 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu Day Thirteen 30-10-2009 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu

Day Thirteen 30-10-2009

Door: Raymundes

Blijf op de hoogte en volg Raymundes

31 Oktober 2009 | Laos, Luang Prabang

Nou, het wordt steeds gekker, nu een broodje hotdog als ontbijt. (Tenminste dat maak ik er van.)

Na het ontbijt hebben we een fietstocht gemaakt door Luang Prabang. Dat werd geleidt door een Duitser die liever Nederlands sprak.

We hebben eerst een stop gemaakt bij een dorpje dat papier maakt van de moerbijboom, echt leuk om te zien, soms leggen ze er gekleurde boom/bloemblaadjes er op. Het papier wat zij maken wordt meestal gebruikt voor fotoalbums.

Daarna zijn we gaan stoppen bij een dorpje waar ze messen maken voor het kappen van kokos of takken en bladeren.

Daarna wilden we gaan lunchen, maar we misten nog 2 personen van de groep. Dus ik op zoek met de gids, en ja hoor, na 6 km. verderop kwamen ze ons tegemoet rijden. Zij waren rechtdoor gereden i.p.v. rechtsaf.

Na de heerlijke Franse stokbrood zijn we naar een bedrijfje gegaan die Zijde maakt. Daar volg je de gehele procedure van de rups tot de mooiste kleurigste zijde die er maar bestaat. Er stond ook een weefatelier er naast, waar een tiental dames zaten te weven. Ik heb er een half uur naar zitten te kijken, het verveelt geen seconden, maar ik snapte er geen drol van hoe ze die patronen er in kregen. Zeer knap en hard werken.

Na de intensieve fietstocht, lekker douchen, internetten en lekker gegeten in restaurant Villa Santi.