Day Eleven 28-10-2009 - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu Day Eleven 28-10-2009 - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu

Day Eleven 28-10-2009

Door: Raymundes

Blijf op de hoogte en volg Raymundes

29 Oktober 2009 | Laos, Vientiane

Vanochtend hebben we een hamburger als ontbijt gehad in het hotel, beetje vreemd, maar wel lekker.

We gingen op reis naar het stuwmeer van Laos 'Nam Ngum', tevens ook het grootste exportproduct van Laos: elecktriciteit en dat gaat naar Vietnam, Cambodja, Thailand, Burma etc. Daarnaast is het lokale bier het grootste product genaamd 'Beer Lao'.

We zijn eerst nog even wezen stoppen bij een zoutmijn, dat was erg interressant en ook omdat die gasten pas weten wat werken is, keihard.

Daarna over een Mon Markt gelopen, die mensen hebben nog nooit blanken gezien. Ik heb daar even een spijkerbroekje gekocht voor 4 euro en 2 shirts voor 0,50 cent.

We kwamen eindelijk aan in Nam Ngum en we zijn met zo'n pruttel pruttel bootje naar een van die kleine eilandjes gevaren, om daar heerlijk te zwemmen en te relaxen.

Daarna weer terug en in de avond nog over een buddhafestival gelopen bij 'Wat That Luang', maar daar was het erg druk en lawaaierig, dus we waren daar snel weg en zijn we een heerlijke cocktail gaan drinken in het stadje naast de fontaine.

Nog even de was opgehaald, 2 euro voor 2 paar schoenen en 2 euro voor 5 kilo was. Dat is niks toch?

Weltrusten!

• 30 Oktober 2009 - 00:59

Floor:

hey Roy,
    Tja, kleding voor zo weinig, kun je nagaan hoeveel het over de kop gaat in NL. Schandalig eigenlijk! Om maar niet te denken aan de kinderarbeid..Hamburger als ontbijt is toch niet zo gek? Een bezoekje Mac sóchtends is t zelfde, hahahaaha!