Day Six 23-10-2009 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu Day Six 23-10-2009 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Raymundes Schaak - WaarBenJij.nu

Day Six 23-10-2009

Door: Raymundes

Blijf op de hoogte en volg Raymundes

26 Oktober 2009 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag vroeg opgestaan, ontbeten en met de boot weer terug naar de bus.

We reden met de bus naar de voormalige oude hoofdstad: Ayutthaya. Daar zijn we eerst naar 'Wat Phra Ram' gegaan om daar de Chedi's te bekijken uit 1369.

Daarna hebben we weer wat geluncht en op een marktje gelopen naar de volgende Chedi's van 'Wat Phra Si Sanphet'. (Chedi's zijn rustplaatsen voor de koninklijke familie of de hoge plank.)

Heel jammer van deze Chedi's is dat het allemaal kapot is gegaan door oorlogen, diefstal of verzakkingen door de natuur en andere slijtages.

In landen waar het buddha geloof heerst is het de gewoonte om de overleden persoon te verbranden en dan de as te verdelen over 3 plaatsen:
- In zo'n Chedi (Stoepa)
- In een urn thuis of in het paleis.
- In de natuur (meestal in het water)
(Dit wordt alleen bij de allerbelangrijkste gedaan)

We zijn weer naar het hotel gegaan om even te douchen. Daarna zijn we naar de nachtmarkt gegaan. Heel erg lokaal, iedereen wil foto's van je maken. Je vindt daar op die markt de meest raarste dingen: Sushi, Pannenkoeken met bananen en chocola, Insekten, Kleding, Cd's & Dvd's, Fruit, Groente, Andere etenswaren, Telefoons, Riemen, Tassen, Kikkerbillen, Gedroogde vis, etc..